Etiqueta: estrat猫gia

Estrat猫gies d’innovaci贸 per tenir 猫xit en el mercat

El mercat escenifica cada vegada amb m茅s evid猫ncia la lluita darwiniana per trobar productes amb majors beneficis, funcionant pels mateixos principis que es regeix la Naturalesa: la competitivitat per uns recursos que s贸n escassos, prefer猫ncies del client per una innovaci贸 enfront d’una altra, i la millora de la competitivitat en cada nova generaci贸 de producte.

La innovaci贸 permet efectivament estabilitzar els preus per sobre dels costos, assegurar el rendiment per sobre del cost del capital i atreure la inversi贸. No obstant la innovaci贸 comporta altres conseq眉猫ncies: la neutralitzaci贸 a la diferenciaci贸 del competidor i la millora de la productivitat com a positives; les p猫rdues per innovaci贸, promogudes pel frac脿s, com a negativa.

El cicle vital de la innovaci贸 consta de cinc fases:

  1. Innovaci贸 i adopci贸 tecnol貌gica. 脡s el naixement de la nova tecnologia aplicada a productes i l’assimilaci贸 gradual per part del mercat.
  2. El mercat en creixement. Despr茅s de l’assimilaci贸 de la tecnologia, la demanda pels productes es mant茅 alta i amb alts marges de benefici.
  3. El mercat madur. Aqu铆 el creixement s’alenteix i s’inicia la generaci贸 de l’oferta (comodititzaci贸). Aquesta fase pot perllongar-se per temps indefinit, amb permanents renovacions.
  4. El mercat en declivi. En aquesta fase les oportunitats per innovar es fan m茅s escasses o fins i tot les empreses que dominen el mercat tenen dificultats per aconseguir beneficis, disminuint la inversi贸 i el rendiment del capital. A l’horitz贸 es comencen a albirar noves tecnologies.
  5. La fi del cicle vital, on la irrupci贸 d’una nova tecnologia es mostra com perjudicial i acaba per deixar obsoleta a l’existent.

Les empreses que volen aconseguir un avantatge competitiu hauran d’adequar aquesta estructura al seu negoci i adequar la forma d’innovaci贸 en funci贸 de la demanda en cadascuna de les fases.

Quan una empresa aconsegueix tenir 猫xit en la innovaci贸, l’煤ltim repte que li queda 茅s superar la seva pr貌pia in猫rcia organitzativa, 茅s a dir, superar la resist猫ncia al canvi d’una innovaci贸 anterior. Aqu铆 l’equip directiu ha d’abordar set passos:

1. Analitzar l’activitat actual

2. Assignar recursos per promoure el desenvolupament de nous projectes

3. Determinar de manera ambiciosa qu猫 s’espera d’ells i com es desenvoluparan

4. Coordinar i sincronitzar els recursos de l’organitzaci贸 per obtenir un pla com煤 coordinat

5. Crear sentit d’urg猫ncia per fixar-se a temps al mercat

6. Posar-se en marxa, concentrant tots els esfor莽os i accelerar la tasca dels l铆ders dels projectes

7. Mantenir-se en marxa, sense aturar-se, controlant els temps i l’execuci贸.

Aquests passos duts a terme com un bucle permeten mantenir en moviment constant tots els components d’una organitzaci贸, renovar cont铆nuament l’oferta al mercat i les capacitats del personal.

Font: El desaf铆o de Darwin

Geoffrey Moore

ISBN: 9781591842149

consultoria, creixement, estrat猫gia, 猫xit, innovaci贸, m脿rqueting, mercat, thinquery

Experimenta amb les perspectives a trav茅s de la t猫cnica de creativitat dels 6 barrets

Seguim presentant-vos t猫cniques de creativitat. Avui us portem la t猫cnica dels SIX THINKING HATS d鈥橢dward de Bono.Aquesta t猫cnica ens permet veure des de diferents punts de vista i realitats totalment diverses una idea o projecte. Promou el pensament lateral o creatiu. Aquestes diferents perspectives ens aniran molt b茅 en el moment de presa de decisions abans de decantar-se per una idea o altra. Es pot utilitzar tant a nivell individual com en equip.
  1. Qu猫 necessitem per posar en pr脿ctica aquesta t猫cnica?
Imaginaci贸. Haur铆eu de tenir 6 barrets de colors diferents, per貌 com segurament no els tindreu, utilitzarem la imaginaci贸 i en cada part del proc茅s associarem els seg眉ents pensaments a cada barret:
  • Barret blanc: Pensament objectiu / informatiu / pragm脿tic / realista
  • Barret negre: Pensament cr铆tic
  • Barret vermell: Pensament emocional
  • Barret blau: Pensament facilitador
  • Barret verd: Pensament creatiu
  • Barret groc: Pensament positiu
2. Com funciona aquesta t猫cnica?
  • S鈥檋a de 鈥減ortar鈥 un barret en cada ocasi贸. Aix貌 vol dir, que pensem d麓una manera determinada en funci贸 del barret.
  • Tots porten el mateix color de barret davant de cada idea
  • Observar la idea des de la mateixa perspectiva del Barret que portem
  1. Per a qu猫 serveix?
  • Estalviar temps
  • Disposar de tots els arguments
  • Fer fora l鈥檈go
  • Estructurar el pensament, una cosa a cada moment, ordre i enfoc.
  1. Quan cal utilitzar-los?
  • Quan necessitem idees noves
  • Quan volem millorar alguna cosa o proc茅s
  • Quan hem d鈥檈scollir
  • Quan hem d鈥檃valuar alternatives
  • Quan volem desenvolupar una oportunitat
  • Quan volem avaluar un risc
  • Quan hem d鈥檃valuar un pla estrat猫gic
  • Quan hem de resoldre un problema
  1. En quin ordre utilitzarem els barrets?
Els barrets s’utilitzen de manera diferent en funci贸 de la necessitat que tinguem. No 茅s el mateix utilitzar-los per prendre una decisi贸 que per iniciar un proc茅s creatiu. Aquest seria un ordre coherent tot i que es pot fer tan llarg o tan curt en funci贸 de les nostres necessitats.
  • Blau: Pensament facilitador
  • Vermell: Pensament emocional
  • Blanc: Pensament objectiu
  • Groc: Pensament positiu
  • Negre: Pensament cr铆tic
  • Verd: Pensament creatiu
Doncs ara amb tot aix貌 us convidem a iniciar el proc茅s d鈥檌deaci贸 tot utilitzant els barrets!Si teniu qualsevol dubte al moment d鈥檃plicar-la des de thinquery us podem ajudar. Podeu contactar aqu铆 amb nosaltres.

6 barrets, brainstorming, Carme Saez, consultoria, creativitat, creixement, din脿mica grupal, Edward de Bono, empresa, estrat猫gia, idees, innovaci贸, m脿rqueting, pensament lateral, projecte, repte, six thinking hats, thinquery

Els beneficis de construir una bona marca

Quan parlem de m脿rqueting, una de les coses que hem de tenir en compte聽 per tal de contribuir en l鈥櫭▁it del teu projecte dins el sector 茅s LA MARCA. Aquesta 茅s la que et marcar脿 la difer猫ncia entre tu i els teus competidors i tamb茅 aportar脿 valor afegit als productes o serveis que ofereixes. Per貌 la marca no nom茅s 茅s aix貌, sin贸 que tamb茅 t鈥檃judar脿 a una millor captaci贸 i fidelitzaci贸 dels teus clients, que a mig i llarg termini vol dir un augment dels beneficis.Com hem comentat abans, una de les principals raons per la qual 茅s important crear una marca 茅s per aconseguir que el nostre producte es diferenci茂 de la resta.Avui dia, hi ha una saturaci贸 de serveis i productes i captar l’atenci贸 del consumidor 茅s cada vegada m茅s dif铆cil, per la qual cosa 茅s essencial treballar la marca i aconseguir que aquesta transmeti la visi贸 de la nostra empresa.Per aconseguir una bona marca, has de tenir clar quin 茅s el servei o producte que ofereixes, cal analitzar als competidors i tamb茅 el nostre p煤blic objectiu. Aix铆 tindrem una bona idea de quins poden ser els atributs m茅s adequats per a associar a la nostra marca.Si la marca est脿 ben dissenyada i pensada pel teu p煤blic objectiu, 茅s molt f脿cil arribar a connectar amb els clients potencials. Aquests sentiran que s’estan tenint en compte les seves necessitats i que l’empresa est脿 dedicant tots els seus esfor莽os en satisfer-les.La marca d’una empresa no 煤nicament es fa servir com un element identificador, sin贸 que pot reportar altres beneficis, com per exemple, convertir-se en garantia de qualitat, i es que si el client ha tingut una bona experi猫ncia amb el qu猫 li ofereixes, aquest assumeix la satisfacci贸 i en properes vegades optar脿 i fins i tot recomanar脿 la teva marca.Si aconsegueixes posicionar-te b茅 i desmarcar-te tal i com hem comentat a l鈥檌nici pots arribar a聽 aconseguir que el client 茅s fixi en quelcom m茅s que el preu, sin贸 que aquest acabi decantant-se per altres aspectes qualitatius.Una bona marca no nom茅s li reporta beneficis a una companyia a nivell extern, sin贸 que a nivell intern tamb茅 pot sortir molt refor莽ada.A m茅s de generar confian莽a entre els teus clients, tamb茅 s’aconsegueix una major confian莽a i motivaci贸 dels teus treballadors, ja que aquests poden associar la marca amb un sentit de prop貌sit. Sentiran que el seu treball 茅s productiu, que els d贸na una imatge professional i d’猫xit i els motivar脿 a seguir esfor莽ant-se per millorar la visi贸 que els clients tenen de l’empresa per la qual treballen.Una vegada que saps quins s贸n tots els avantatges de crear una bona marca per al teu negoci, 茅s important que tinguis en compte alguns consells per triar un nom que t鈥檃sseguri 猫xits i que coneguis quins s贸n els passos que has de seguir per registrar-la.A thinquery t鈥檃judem i t鈥檃companyem per comen莽ar el teu projecte tot encaminant les teves idees per tal de definir聽 el teu negoci, la teva proposta de valor i tamb茅 la marca. Tamb茅 ajudem a aquelles empreses ja iniciades a redefinir la seva marca i a posicionar-la per a arribar a nous clients.

beneficis, bona marca, Carme Saez, consultoria, creativitat, creixement, estrat猫gia, innovaci贸, marca, marketing, m脿rqueting, projecte, sostenible, thinquery

Idees fresques amb la t猫cnica random word d’Edward de Bono

Tal i com vam publicar en el post passat, l鈥檈stiu 茅s un bon moment per generar bones idees, ens relaxem, llegim m茅s i estem m茅s receptius a coses noves: tenim la ment m茅s oberta. Per aix貌 us volem introduir algunes t猫cniques de creativitat i avui us presentem el RANDOM WORD!Aquesta t猫cnica s鈥檜tilitza quan volem tenir idees 鈥渄isruptives鈥, fora d鈥檃ll貌 que pensem normalment. Ens ubica en un context diferent i genera noves connexions. El nostre cervell 鈥渟’activa鈥. Aquesta t猫cnica va molt b茅 quan necessitem inspirar-nos o estem bloquejats.La t猫cnica consisteix en triar una paraula a l鈥檃tzar, com ho farem?
  1. Definim clarament el repte que volem resoldre, o el focus on posem l’atenci贸 i on necessitem idees.
  2. Podem escriure entre tots paraules en papers petits i ficar-les en una bossa. Una persona extreu la paraula. Una altra manera de fer-ho 茅s obrint un diccionari i triant la primera paraula que trobem. Han de ser paraules riques en contingut. Tamb茅 podeu trobar generadors de paraules aleat貌ries a internet: www.palabrasque.com/palabra-aleatoria.php i聽www.palabrasaleatorias.com.
  1. Un cop escollida la paraula, aquesta es converteix en el centre dels nostres pensaments. Posem l’exemple de la paraula CASA. L鈥檃notem ben gran en una pissarra i autom脿ticament comencem a escriure en un altre paper totes les idees que ens evoca la paraula casa. Us deixem un exemple:
REPTE: 鈥淚ncrementar el nombre de persones que entren a la nostra botiga鈥滵e la paraula CASA ens venen al cap: fam铆lia, espais, confort, protecci贸, descans,…
  1. Un cop tenim aquests passos fets, es tracta de relacionar el repte/focus/problema inicial i lligar-ho amb cadascuna de les paraules que han sorgit amb la relaci贸 de la paraula CASA. Per exemple: aconseguir que les fam铆lies senceres vinguin al nostre establiment a partir d’una promoci贸 de descomptes si s贸n m茅s d’un membre de la fam铆lia que compra.
L鈥檕bjectiu d鈥檃quest proc茅s 茅s for莽ar les connexions entre els atributs de la paraula i el repte, aportant idees.Farem exactament el mateix amb tantes paraules com sigui necessari i finalment exposarem totes les connexions.Us emplacem a provar aquesta t猫cnica! 脡s gaireb茅 com un joc i comprova que partint d鈥檃questa base, tots som creatius!Si teniu qualsevol dubte o voleu que us ajudem a aplicar la t猫cnica podeu contactar amb nosaltres aqu铆.

brainstorming, creativitat, creixement, Disseny, empresa, estrat猫gia, idees, innovaci贸, random word, repte, Repte Empresa, t猫cniques, thinquery

L鈥檈stiu 茅s per prendre idees fresques!

Encara que pot semblar contradictori, l鈥檈stiu 茅s per prendre idees refrescants s铆, i 茅s que amb l鈥檃rribada de l鈥檈stiu i les vacances 茅s com viure un final d鈥檃ny, la gent fa balan莽, analitza el passat i es planteja nous prop貌sits de cara al setembre, gaireb茅 com fem a l鈥檋ivern per cap d鈥檃ny. I 茅s que la influ猫ncia de l’acabament del curs escolar, i el temps lliure que ens deixen les vacances, ens inspiren a fer aix貌 tamb茅 durant aquest per铆ode.Les activitats d鈥檕ci s贸n protagonistes i aquest 茅s un gran element per facilitar el pensament creatiu, per agafar alhora perspectiva i deixar que la creativitat faci la seva feina.脡s a partir d鈥檃quest post que us anirem presentant diferents eines per practicar de manera ordenada. I 茅s que el m脿rqueting, el branding, i la innovaci贸 requereixen d’un reguitzell de t猫cniques per arribar als objectius finals: dur a terme les idees i impactar en el nostre mercat!A thinquery utilitzem diferents t猫cniques de creativitat per oferir als nostres clients 鈥渋dees fresques鈥. Les t猫cniques no deixen de ser un proc茅s que ens convida a ser meticulosos en totes les etapes.Molts pensen que la creativitat 茅s una capacitat que no s’entrena, o que la t茅 qui ha nascut amb ella, i que no tothom 茅s creatiu. Res m茅s lluny de la realitat. Si seguim les diferents etapes que ens proposen les t猫cniques, serem capa莽os de ser molt prol铆fics amb les idees.Com sabem si som o no creatius? Per la quantitat d’idees que som capa莽os de generar , per l’originalitat, solucions 煤niques i innovadores, per com d’elaborades s贸n les idees i per la flexibilitat, 茅s a dir, com de capa莽os som d’adaptar altres enfocs.En els propers pots us explicarem pas a pas, com utilitzar les eines.

brainstorming, consultoria, creativitat, creixement, eines, empresa, empreses, estiu, estrat猫gia, idees, innovaci贸, objetcius, refrescant, repte, Repte Empresa, t猫cniques, thinquery

Mapes mentals en el Lab d’Acci贸 Social 2018

Divendres passat vam comen莽ar les sessions d’innovaci贸 en el “Lab d’Acci贸 Social 2018” a la Facultat de Comunicaci贸 Blanquerna. Set entitats del tercer sector desenvolupen durant 7 sessions un repte, el qual persegueix generar un projecte que ha de garantir la continu茂tat i sostenibilitat econ貌mica de la seva causa.A la primera sessi贸 hem treballat els mapes mentals. Les entitats han descrit el seu prop貌sit a trav茅s d’un mapa. Els mapes mentals persegueixen diversos objectius:
  • Disposar de tota la informaci贸 a la vista, incorporant tota la informaci贸 necess脿ria per a la millor comprensi贸.
  • Promoure la participaci贸 de tots els membres de l’equip.
  • Compartir diferents punts de refer猫ncia (des de quina perspectiva s’aborda el tema).
  • Connectar amb m茅s facilitat els diferents conceptes. Agilitzar les connexions de les dues parts del cervell (la creativa i la racional). Treballem el pensament lateral.
  • Incrementem la nostra capacitat de memoritzar causa de que el nostre cervell treballa en la seva totalitat.
  • Millorem l’autoestima dels participants, ja que Incloem totes les opinions.
En definitiva, el mapa mental 茅s una eina que ens permet ser m茅s creatius. A thinquery t’ensenyem com aplicar-ho per aconeguir els teus objectius.

Blanquerna, Carme Saez, consultoria, creativitat, creixement, din脿mica grupal, estrat猫gia, idees, innovaci贸, lab acci贸 social, lab blanquerna, lab innovaci贸, mapes mentals, organitzacions, pensament visual, projecte, repte, Repte Empresa, thinquery

LA RODA DE LA VIDA? NO! LA RODA DE LA FEINA Nous prop貌sits professionals

Quan comen莽a un nou any pensem en quins seran aquests nous prop貌sits i entre d鈥檈lls, segur hi ha els de la feina. A vegades ens trobem que estem malament a la feina i no sabem el perqu猫. Ens costa concretar i saber si all貌 est脿 en les nostres mans canviar-ho o no.Despr茅s d’un canvi laboral, molta gent em demanava qu猫 茅s el que em va portar a fer el pas. Vaig analitzar tots i cada un dels aspectes per mi eren importants a la feina, i si podia o no resoldre’ls.聽 Vaig fer tot el possible, per貌 finalment, no ho vaig aconseguir i vaig deixar la feina.Despr茅s de respondre a tantes preguntes i donar tants consells, vaig arribar a crear 鈥LA RODA DE LA FEINA鈥. Una eina 鈥渉omemade鈥 que ens ajudar脿 a analitzar qu猫 茅s el que hem de millorar i on hem d’intervenir abans de plantejar-nos un canvi.Com funciona?Aqu铆 teniu l鈥檈xemple que jo utilitzo, per貌 cadasc煤 es pot posar els conceptes i les particions que cregui convenients segons la seva situaci贸. Llavors valorem de l鈥1 al 10 cada un dels aspectes, tenint en compte que 1 茅s el que menys i el que est脿 al centre i 10 茅s el que m茅s que est脿 a l鈥檃ltre punta del centre. Aix铆 doncs, quan valorem dibuixem un punt sobre la l铆nia en funci贸 de la nostra valoraci贸. Llavors unim tots els punts mitjan莽ant l铆nies.Obtenim una vis贸 global que et diu com est脿s actualment. I 茅s a partir de llavors que has d鈥檌dear un pla de millora per poder aconseguir la roda de la feina que desitgem. Si som conscients de quins s贸n els aspectes que hem de millorar i treballem per solucionar-los aconseguireu estar b茅 a la feina!

avaluaci贸, Carme Saez, consultoria, creativitat, creixement, eina, empresa, estrat猫gia, idees, innovaci贸, m脿rqueting personal, professional, roda de la feina, thinquery

A la cerca de la satisfacci贸 dels clients. Pot arribar a convertir-se en la nostra vulgaritzaci贸?

Estem comen莽ant un negoci i el primer que ens diuen 茅s 鈥渆scolta al consumidor i crea la teva proposta de valor en base al que demana, si el satisf脿s, el negoci rutllar脿鈥.Qu猫 passa quan el consumidors no s贸n creatius i demanen sempre el mateix i de la mateixa manera? Quan no van m茅s enll脿 del Doncs聽 que ens trobem en un mercat on els productes cada vegada s贸n m茅s indiferenciats i聽 menys sorprenents, el commodity. A mi poques vegades em sorprenen… i quan un negoci聽 ho fa, me n’alegro enormement.Cal crear marques diferenciades i 煤niques. El que jo aconsello 茅s contrastar amb el consumidor que la nostra proposta de valor s’ajusti a les seves necessitats per貌 que alhora sigui especial i diferenciadora, 茅s clar que hem d’escoltar al client, per貌 escoltar-lo no vol dir que hagin de ser els nostres dissenyadors de p脿ckaging, els nostres dissenyadors d’imatge corporativa i incl煤s en alguns productes agroalimentaris, quins ingredients portar. Les grans marques ja no es distingeixen entre elles.Les din脿miques amb els clients han de ser en un inici, din脿miques de creativitat per tal de detectar noves necessitats latents, amagades que ens permetin desenvolupar i innovar (els insighs). En una segona fase, els nostres clients ens han de servir per millorar els productes que hem desenvolupat per ells: els prototips. Serien les sessions de contrast. I en un tercer lloc, crearem din脿miques de millora cont铆nua amb ells 聽per a incorporar nous atributs i/o millorar la usabilitat i l’experi猫ncia.A thinquery dissenyem les din脿miques de creativitat per identificar productes o serveis que sorprenguin als clients, les que ens ajuden a contrastar o les que ens permeten millorar el producte.

Carme Saez, client, consultoria, creativitat, din脿mica grupal, Disseny, empresa, estrat猫gia, innovaci贸, m脿rqueting personal, satisfacci贸, thinquery

Un bon posicionament 茅s clau pel creixement del nostre negoci

El posicionament del teu producte, servei, partit pol铆tic, o incl煤s el teu com a persona respecte al compet猫ncia 茅s un element clau per dirigir el futur del teu negoci i 茅s primordial per poder crear l鈥檈strat猫gia m茅s 貌ptima pel teu creixement.El posicionament 茅s una part 聽del m脿rqueting que el qu猫 vol 茅s, aconseguir que el teu producte, servei o marca personal…; ocupi un lloc diferencial a la ment del consumidor en relaci贸 amb la compet猫ncia.Per poder valorar com est脿s posicionat 茅s important analitzar a nivell de producte, preu, comunicaci贸 i distribuci贸 el % de consumidors que coneixen la teva proposta de valor, el % que consideren que 茅s v脿lida i la tenen en compte, els que et comparen, els que et compren i finalment els que repeteixen la compra.Una vegada es t茅 l鈥檃n脿lisi del posicionament 茅s f脿cil poder saber en quin aspecte de l鈥estrat猫gia de m脿rqueting hem de centrar-nos per poder aconseguir els nostres objectius de creixement.Qu猫 determina un bon posicionament?La visibilitat de la marca, la proposta de valor diferencial, l鈥檈xperi猫ncia de compra o 煤s i les recomanacions.

Carme Saez, consultoria, creixement, empresa, empreses, estrat猫gia, innovaci贸, organitzacions, Osona, rendiment, repte, thinquery, Vic

Osona Turisme treballa amb thinquery els potencials de la comarca per identificar nous productes per oferir als visitants

Thinquery ha estat treballant intensament amb Osona Turisme amb l’objectiu d’identificar les potencialitats clau del territori i aix铆 treballar nous productes innovadors per a la Comarca. El projecte ha consistit en la realitzaci贸 de quatre reunions pels diferents espais tur铆stics d’Osona, i la seva dinamitzaci贸, amb els t猫cnics聽 responsables del turisme dels corresponents municipis. De forma paral路lela, s’han realitzat dues reunions amb el sectors econ貌mics implicats.
Les diferents reunions han estat liderades per Sandra Fumanya, liderant聽Osona Turisme, que aportava el coneixement t猫cnic del turisme i de la zona,聽 en col路laboraci贸 amb Carme S脿ez de thinquery, encap莽alant les t猫cniques de creativitat i de treball en equip per tal d’extreure les millors propostes dels participants.

brainstorming, Carme Saez, consultoria, creativitat, din脿mica grupal, empresa, equips, estrat猫gia, idees, Osona, talent, thinquery

Som una consultoria de desenvolupament de negoci. A trav茅s del nostre m猫tode thinquery acompanyem a les empreses a aconseguir els seus projectes i reptes innovadors i de creixement. Som un equip de professionals experts en planificaci贸 estrat猫gica, innovaci贸, m脿rqueting i creativitat en el m贸n de l鈥檈mpresa i les persones.